Veelgestelde vragen - FAQ

Veelgestelde vragen - FAQ

Staat je vraag er niet tussen? Neem dan gerust contact op via info@mijksje.nl.
 

Ik weet nog niet of ik een jongen of een meisje krijg

Geen probleem. Als je een persoonlijk account aanmaakt kan je verschillende kaartjes aanpassen en opslaan. Als je kindje geboren is, kan je op dat moment bepalen welk kaartje je daadwerkelijk wilt bestellen.
 

Is er een minimale afname van de kaartjes?

Nee, er is geen minimale afname. Vanaf 20 stuks worden de kaartjes en/of enveloppen als pakket verzonden. Bestel je minder dan 20 kaartjes dan worden ze door de postbezorger in je brievenbus bezorgd.
 

Wanneer kan ik het beste een geboortekaartje uitzoeken?

Wanneer je het best een geboortekaartje kunt uitzoeken, is helemaal afhankelijk van wat je zelf wil. Sommige vrouwen willen graag vroeg alles geregeld hebben, anderen wachten tot het laatste moment.

Het is wel goed om te weten dat het tijd kost om de geboortekaartjes helemaal op te maken en te laten drukken. Helemaal als je een ontwerp op maat laat maken. En je kindje kan natuurlijk ook eerder worden geboren. Daarom raden wij aan 8 tot 6 weken voor de uitgerekende datum te beginnen. Zo kun je de proefdrukken rustig bekijken en nog wijzigingen aanbrengen indien nodig. Als je een proefdruk op werkdagen voor 18.00 uur besteld, versturen we deze dezelfde dag nog. Zit je in tijdnood? Wij helpen je graag! Neem gerust contact met ons op.
 

Ons kindje is geboren! Hoe bestel ik de geboortekaartjes?

Hoera, jullie kindje is geboren! Je kunt zelf de geboortedetails aanpassen op je kaart en dan de definitieve order plaatsen. Lees alles nog eens goed na (een spelfout is zo gemaakt, zoom daarom in de editor even goed in) en ga naar de volgende stap. Hier zie je precies hoe je kaartje is geworden. Heb je ook aan enveloppen gedacht? Je hoeft ons niet meer te mailen of bellen, tenzij er specifieke vragen of wensen zijn. Voor 18.00 uur besteld is dezelfde dag verzonden.
 

Bieden jullie verschillende papiersoorten aan?

Jazeker, je kunt je geboortekaartjes laten drukken op 7 verschillende papiersoorten. Elke soort heeft zijn eigen uitstraling. Stuk voor stuk zijn alle papiersoorten van hoge kwalteit.

Lees hier meer over de verschillende papiersoorten.
 

Wanneer bestel ik de envelopjes en sluitzegels?

Het is handig om de envelopjes en sluitzegels een paar weken voor de uitgerekende datum te bestellen. Wij sturen de envelopjes dan vast naar jullie op, zodat jullie de adressen al kunnen schrijven. Op die manier hoeven alleen de geboortekaartjes nog in de envelopjes als jullie kindje geboren is.
 

Hoeveel kaarten kan ik het beste bestellen?

Bestel niet te weinig kaarten. Je wil natuurlijk niemand vergeten. Dus maak op tijd een lijst van mensen die je een kaart wilt sturen. Zo kun je deze steeds aanvullen. Het nabestellen van kaarten is veel duurder dan vooraf wat ruimer kaarten bestellen.

Wil je de mensen van de zwangerschapsgym ook een kaartje sturen? En de verloskundige, huisarts, het ziekenhuis, collega’s? Hou er rekening mee dat ouders en schoonouders vaak een paar extra kaartjes vragen om uit te delen en om te bewaren. Als de lijst compleet is, tel je al je familieleden, vrienden, collega´s, relaties en buren bij elkaar op. Hier tel je dan nog 5 á 10 geboortekaartjes bij op. Misschien ben je toch nog iemand vergeten en je wil natuurlijk zelf ook een exemplaar!
 

Wat is een proefdruk?

Een proefdruk is een papieren proefexemplaar van je opgeslagen geboortekaartje. Deze bestel je vooraf zodat je goed kunt beoordelen hoe het kaartje eruit ziet. Je kiest bij de bestelling van de proefdruk een papiersoort en de kleur van de envelop. Je krijgt bij de proefdruk ook nog een kleine papierwaaier zodat je de verschillende soorten papier die wij aanbieden kunt vergelijken. 
 

Prijzen

Met de prijscalculator bij de kaart van jullie keuze kun je gemakkelijk bekijken wat de kosten voor het geboortekaartje zullen worden. Toch op zoek naar een handig overzicht? Op de prijzenpagina vind je de belangrijkste informatie over de prijzen en toeslagen.
 

Hoe lang blijven de kaarten in mijn account staan?

Je kaartje blijft altijd in je account staan, zolang je je account bij Mijksje aanhoudt. Als je jouw account verwijdert, dan verwijder je hiermee al je gegevens, ook je ontworpen en opgeslagen kaarten worden verwijderd.
 

Kan ik ook vanuit België of Europa bestellen?

Dat kan zeker. Verzending naar België en binnen Nederland is gratis. Verzending buiten Nederland en België heeft een toeslag van €3,50. Woon je in Noorwegen of Zwitserland en wil je het pakket daar laten bezorgen, neem dan even contact met ons op.
 

Wat is de levertijd voor België

Woon je in België, dan zijn de levertijden voor proefdrukken net wat anders dan in Nederland.

Proefbestellingen en bestellingen met minder dan 20 kaartjes worden in België binnen 7 dagen geleverd. Wanneer je de bestelling vóór 18.00 uur doet, worden de kaartjes dezelfde dag nog gedrukt en verzonden. Dat houdt in dat we de bestelling aan PostNL geven. In België wordt dit overgedragen aan bpost die de bestelling binnen 7 dagen bij je aflevert. Wij hebben hier helaas geen invloed op.

Bestel je meer dan 20 kaartjes, dan gaat je bestelling met de pakketpost mee. Bestel je voor 18.00 uur dan worden de kaartjes dezelfde dag nog gedrukt en aan PostNL geleverd. PostNL bezorgd het pakket op het door u opgegeven adres.
 

Wat als ik niet thuis ben als de geboortekaartjes bezorgd worden?

Onze pakketten worden bezorgd door PostNL. Als er niemand thuis is wordt het pakket soms bij buren bezorgd of wordt er de volgende dag een nieuwe afleverpoging gedaan. Is er dan nog niemand aanwezig dan kan het pakket bij een afhaallocatie worden afgeleverd. Je kunt je pakket volgen met de Track & Trace die je krijgt. Ben je die kwijt neem dan even contact met ons op. Dan gaan we voor je kijken. Na een eerste afleverpoging die mislukt is kan je via track & trace kiezen voor aflevering bij een afhaallocatie. Dit is vaak een winkel, dus let op openingstijden.

Tip! Weet je van te voren al dat je niet thuis bent, omdat dat jullie bijvoorbeeld een paar dagen in het ziekenhuis moeten blijven, geef dan als bezorgadres bijvoorbeeld het adres van opa & oma, je werk, buren of vrienden op.
 

Waar moet mijn foto aan voldoen?

Zorg er voor dat de foto een hoge resolutie heeft, minimaal 300 dpi. Aangezien wij dit niet kunnen controleren ben je hier zelf verantwoordelijk voor. Je kunt ons uiteraard wel om advies vragen als het zover is, we kijken graag even met je mee! Verder is het voor het totaalbeeld fijn wanneer de achtergrond van de foto rustig is.
 

Ik heb zelf een afbeelding/foto gevonden die ik op de kaart wil hebben. Kan dat?

Je kunt eigen afbeeldingen/foto’s uploaden in de editor bij ‘afbeelding en versieringen’ en dan ‘voeg foto toe’. Let wel op de resolutie van het beeld, dat deze hoog genoeg is, zodat de foto niet korrelig wordt. Het is belangrijk dat je de afbeelding ook mag gebruiken. Mijksje is niet aansprakelijk als je een afbeelding gebruikt waar je de rechten niet van bezit en niet mag gebruiken. Dat kan zo zijn als je de afbeelding van internet haalt. Dat risico is voor de gebruiker zelf.
 

Ik wil iets aanpassen aan mijn kaartje maar het lukt me niet, kunnen jullie helpen?

Wil je iets veranderen, weglaten of toevoegen aan je kaartje en krijg je dat zelf niet voor elkaar? Mail ons gerust om te informeren wat de mogelijkheden zijn, we helpen je graag!
 

Hoe kan ik betalen?

Je kunt bij ons je bestelling betalen met iDeal en Mister Cash. Wil je liever een overboeking doen, dat kan, maar neem even contact met ons op.
 

Kunnen wij de kaarten ook bij een drukker bij ons in de buurt laten drukken?

Nee, dit is helaas niet mogelijk. 
 

Ik wil graag een kaartje zonder de url van Mijksje bestellen, kan dat? 

De url helemaal weglaten gaat helaas niet. Deze dient ervoor de auteursrechten van de illustraties te beschermen.
 

Hoe duurzaam zijn de geboortekaartjes?

Al onze kaarten worden gedrukt op FSC-gecertificeerd papier. Verder gebruiken we digitale drukpersen. Omdat we op afroep precies datgene produceren wat de klant via onze internetsite bestelt, ontstaat nergens in het hele bestel- en leverproces onnodig afval. Het drukproces maakt gebruik van voor de mens volstrekt onschadelijke - dus 100% niet giftige - ‘droge inkt’ (toner), waarbij tijdens het drukproces bovendien niets verloren gaat. Het drukproces maakt geen gebruik van alcohol, oplosmiddelen, ontvlambare materialen of andere chemische stoffen die belastend voor het milieu en voor de mens kunnen zijn.